Programul „Şcoala altfel“ a fost scos din structura anului şcolar 2012-2013. În locul lui, un nou program va ţine elevii ocupaţi în săptămâna 1-5 aprilie 2013. Este vorba despre proiectul „Să ştii mai multe, să fii mai bun!“, ce va fi dedicat activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare.

        În această săptămână nu se organizează cursuri conform orarului obişnuit al unităţii de învăţământ, iar programul se va desfăşura în conformitate cu un orar special. Scopul acestui proiect este implicarea tuturor copiilor preşcolari, a elevilor şi a cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale tinerilor, să pună în valoare talentele şi capacităţile acestora, în diferite domenii şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate.

Activități desfașurate

 

 

 O CĂLĂTORIE FASCINANTĂ
ÎN INIMA DUNĂRII

 

 

Perioada 1-5 aprilie 2013, în cadrul programului „Să știi mai multe, să fii mai bun” este potrivită pentru a colinda țara în lung și în lat și pentru a-i vedea frumuseţile. Dacă nu ai ajuns până acum în Defileul Dunării, te poţi înscrie pentru a merge într-o excursie în zonă împreună cu elevii claselor pregătitoare, I – IV ai Școlii Generale Dumbrăveni împreună cu responsabilii excursiei:

  •  profesor învățământ primar Covrig Rodica;
  • profesor învățământ primar Sanda Rodica;
  • profesor Covrig Cosmin;
  • profesor Popica Iuliana.

De mult ne doream să vizităm Dunărea! De fiecare dată când erau prezentate la tv. documentare cu Parcul Natural Porțile de Fier și Defileul Dunării intram parcă în transă ... amuţeam în fața imaginilor unice prezentate într-un mod cu adevărat profesionist de operatorii de televiziune ...

Si uite aşa, în dimineața zilei de 5 aprilie 2013, la ora 7.00, având un plan în prealabil stabilit, pornim la drum. În mai puțin de 3 ore începe „aventura” noastră în Defileul Dunării. Drumul spre Severin, spre Orșova a fost destul de aglomerat, marea majoritate a elevilor îndreptându-se spre această minunată zonă ... că doar era perioada săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”. De cum intrăm în oraş ne impresionează frumuseţea lui, curățenia. Apoi Hidrocentrala „Porțile de Fier I”, Parcul Natural Porțile de Fier, Mănăstirea Sf. Ana, Biserica Catolică! Doamne, este superb, și Dunărea … nu ne aşteptam să fie aşa mare, o multitudine de vapoare mai mari sau mai mici, şalupe ... unele acostate la țărm, altele plimbându-se maiestuos pe Dunăre ... iar noi nu ştiam la care să ne uităm mai întâi! Așteptam cu emoție și nerăbdare ca vaporașul Flamingo să sosească la ţărm pentru a ne îmbarca și pentru a porni mica noastră aventură pe Dunăre.

Plimbarea cu vaporașul Flamingo a fost o adevărată aventură, căpitanul vasului oferindu-ne atât nouă dascălilor, cât și elevilor posibilitatea de a conduce vaporașul. Pe o ploaie măruntă, îmbarcaţi în vaporaș care a mers cu cca. 30 km pe oră am avut senzaţia de câteva ori că o să ne luăm zborul atât noi cat și bagajele. Senzaţia a fost unică, ... valurile făcute de vaporaș în urma lui, „întâlnirea” cu o imensitate de vapor ale cărui valuri ne-au zgâlțâit binişor, stropii de apă care ne săreau în față, peisajul de vis ... ce cu greu poate fi descris în cuvinte întrucât zona este de o rară frumuseţe. Toată aventura noastră pe Dunăre a fost de vis: Cazanele Mici și Mari, Bustul regelui Decebal, Mănăstirea Mraconia, Peștera Ponicova, Tabula Traiana.

Concluzia? … MERGEȚI ȘI NU VEȚI REGRETA !!!


              Profesor învățământ primar,

                         COVRIG RODICA

Educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos

cu elevii claselor pregătitoare, I-IV ai

Școlii Generale Dumbrăveni

 

 

Am avut ocazia, ca în cadrul săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun”, să facem o vizită la dispensarul din sat și să stăm de vorbă cu doamna doctor Dinu Camelia, medic de familie, care practică medicina la dispensarul din Dumbrăveni, Crasna. Întrebând-o cum se descurcă cu pacienţii în această perioadă a anului, ne-a relatat următoarele:          

                    Din copilărie, fiecare trebuie să se preocupe de sănătatea sa.

O persoană sănătoasă trăieşte în armonie cu sine, cu semenii, cu mediul înconjurător.

Omul sănătos poate munci, gândi și crea pentru el, dar și pentru ceilalţi. Cel care are grijă de sănătatea sa este puternic.

 Prin creştere și dezvoltare înţelegem un proces dinamic și complex de fenomene biologice, parcurse de corpul copilului de la naştere până la maturitate.

 Traseul biologic al fiecărui individ, de la naştere până la maturitate, este parcurs în mai multe etape care se întrepătrund între ele, fiecare dintre acestea corespund unei anumite perioade de vârstă.

 

 

 

   Profesor învățământ primar,

                                                   COVRIG RODICA

După rutina din săptămanile trecute de școală, după teste, fișe și programe încărcate a venit timpul să desfașurăm și altfel de activități în cadrul săptămânii „Să fii mai bun , să ştii mai multe”.

Nu ştiu cum a fost la alţii, dar şcoala noastră a organizat activităţi pentru fiecare zi a săptămânii. Împreuna cu doamna înv. Vamvu Maria şi cu elevii claselor pregătitoare- IV, ne-am aventurat într-o minunată excursie, pe care am programat-o cu ceva timp în urma şi pe care micuţii o asteptau cu multa nerabdare.

Sosind ziua mult aşteptată, ne-am luat rucsacul, ne-am urcat în microbuz şi am pornit să descoperim lucruri şi locuri noi pentru aproape toţi dintre noi.

Nu am putut trece prin Hunedoara fară să vizităm Castelul Corvinilor, simbolul oraşului şi un impresionant monument de arhitectura gotică.Am ramas fascinaţi de impunatoarea construcţie, am simţit fibraţia trecutul şi am pornit spre următorul obiectiv Alba Iulia, cu cetatea Alba Carolina. Emoţia oferită de urmele ale trecutul s-a simţit şi aici. Zidurile impunatoare ale cetăţii,gărzile, Sala Unirii, Muzeul de Istorie ne-au facut să vibrăm şi ne-au dat ocazia să retrăim o filă din istoria ţarii noastre. Prinşi în vraja trecutul şi osteniţi de atâta istorie am simţit nevoia să ne tragem puţin sufletul… şi unde se putea mai bine, decât intr-un loc de-a dreptul mirific,unde liniştea şi spiritualitate nu-şi gasesc grad de comparaţie, Mănăstirea Râmeţ , situată pe Valea Râmeţului.

Odihniţi , încărcaţi cu energie proaspătă ne-am continuat călătoria schimbând puţin stilul. Aşa am ajuns în Ardeal, mai exact în frumosul oraş Turda, aflat pe teritoriul Judeţului Cluj. Turda, este practic un loc renăscut din adâncuri….şi nu zic acest lucru doar de dragul poeziei, ci doar ca rezultat al vizitării Salinei Turda. Am aşteptat la coada aproximativ 20 minute, dar o aşteptare care avea să merite din plin. Lumea ce ni se deschidea dincolo de intrarea în salină era una fermecătoare. Venise momentul când gândeam că farmecul se naşte şi porneste din adîncuri,iar de-aceasta dată farmecul era atăt de sarat.. şi pas cu pas coboram scările cu multă atenţie să nu alunecăm, cu ochii fermecaţi la pereţii plini de sare pe care se formaseră nişte formaţiuni, asemeni ghirlandelor care parcă impodobeau acest labirint salin. Pas cu pas, ajungem şi în sălile cu utilaje, facem cunoştiinţă cu minele şi nu în ultimul rând cu spatiul pentru joacă şi relaxare oferit vizitatorilor.

Continuăm călătoria,ajungem în mijlocul oraşului Cluj şi ne oprim la Gradina Botanică pentru a face cunoştinţă şi a mai învăţa câte ceva dim “lumea verde, lumea plantelor. Ne clătim ochii în culorile fermecatoare din jurul nostru, străbatem Gradina Japoneză şi ne îndreptăm paşii spre o altă locaţie, o oază de linişte şi reculegere,Mănăstirea Nicula.

Liniştea întâlnită aici, ospitalitatea de care am avut parte ne dau puterea să ne continuam şi ultima zi. Aeroportul din Cluj, următorul popas, a reuşit sa ne lase fară cuvinte. Impunătoarele aparate ce aterizau şi decolau sub privirile noastre, turnul de control ne-au stârnit dorinţa pentru a imbraţişa în viitor o noua meserie.

Ne-am despărţit cu greu de priveliştea ce ne vrăjise şi am pornit încântaţi spre casă, cu un bagaj plin de informaţii noi, revizuind minunăţiile cu care făcusem cunoştiinţă şi care mult timp o să rămână în mintea noastră ca o imagine vie.

 

 

Înv. Gabriela Mihăilă

 

                   PEISAJ DE PRIMAVARA-COLAJ
 Activitatea educationala are ca punct de pornire o prezentare a primelor colaje din istoria artei.Este o activitate in care copii pe langa realizarea unui colaj au posibilitatea de a-si imbogatii cunostiintele legate de aceasta tehnica de exprimare a artei.Copii transforma joaca in arta .Ca orice arta,lucrul manual (craft)induce o stare de bine de relaxare ,de innobilare a trairilor de experimentare continua ,de individualizare ,pentru ca presupune un produs finit unic ,amprentat de propria maestrie.Materialele propuse si puse la dispozitie ;foarfeca,lipici,hartie glasata,perforatoare,hartie autocolanta.Prin aceasta activitate copii au invatat sa rezolve probleme practice din viata de zii cu zii ,dar sa le si pese de felul in care o fac.Primul pas intr un astfel de demers este trezirea interesului.,iar interesul se naste in sanul realitatii vizibile si palpabile,hranindu-si experienta si curiozitatea.Copii au lucrat si sesizat ca ideile experientele ,sentimentele pot fii comunicate si artistic,au descoperit ca trairea artistica e personala,au observat ca prin intermediul produselor create manual te poti adresa unui pubic cu nevoi si interese diferite ,au descoperit etape in procesul de realizare a unui produs frunos si util deopotriva.De asemenea, copiii au reflecat asupra diversitati comunicari artistice ,diferentiind bunul gust de prostul gust.
           ACTIVITATE IN PARTENERIAT CU FAMILIA.
      Crearea unui mic laborator de patiserie(prajituri).
-obiectiv-copii sa manifeste atitudini de cooperare ,spirit de echipa si competitie.
Atelierul va combina activitatile plastice cu o serie de jocuri de interactiune si vor reflecta viziunea copiilor despre viata ,oportunitatile si mediul in care traiesc..Tema care a fost realizata de catre copii a fost intitulata"Prajituri de casa"(fursecuri,rulada,rozete,cornulete).,copii fiind incurajati sa exprime in lucrarile lor creativitatea ,sa faca o coca cu forme diferite.
        Fiecare activitate le va face cunostiinta copiilor cu noi medii de exprimare creativa -pictura ,origami,colaj,modelaj in lut ,fiind in acelasi timp un bun exercitiu de socializare si comunicare.La final am combinat toate lucrarile intr un colaj mare,pe carton pentru a face un tablou al comunitatii asa cum o vad copii.
        Prin intermediul acestor ateliere interdisciplinare copii vor descoperi spatiile in care locuiesc.
   
                 TEATRU-PARTENERIAT CU FAMILIA.
     
      Teatru a fost dintodeauna o importanta forma de expresie artistica, care la fel ca si societatea in general,isi are propria evolutie didactica ,de realitatile cotidiene ,de paradigmele existente la un moment dat ,de fluxul continuu de idei si inspiratii.
      Evenimentul artistic de mare amploare si continuitate isi propune sa aduca in atentia parintilor,spectatorilor,crampeie din viata teatrala.Intentionez sa scot in evidenta cat mai multe tipuri de teatru ,pantonima,dans,teatru de papusi,/marionete,teatru muzical.In atelierul de tatru copii au desfasurat propriile povesti legate de experientele lor si de comunitate si au ales pesonajele potrivite contextului,le au manevrat in spatele unui ecran luminos "jucand'', povestea creata in cadrul uni spectacol pentru profesori si parinti.
       
       SPORT-''MENS SANA IN CORPORE SANO''
ACTIVITATE-JOC-''Hai la joc ,mari si mici''.Activitate in parteneriat cu familia
      Obiectiv urmarit :-sa cunoasca si sa foloseasca in competitie actiunile motrice invatate.
     
Activitatea s-a desfasurat in incinta gradinitei datorita conditiilor neprielnice.
  Activitatile sportiv-recreative ca modalitate de petrecere a timpului liber au un debut relativ recent.putem spune ca adesea cautam prin practicarea activitatilor sportiv-recreative in timpul nostru liber,acel sentiment de libertate, de descatusare a tuturor energiilor,pentru activare luciditatii mintii si stimularea simtului..
  Fiecare dintre noi vedem in libertate un mod de devenire , visurile noastre se leaga inevitabil de aceasta si sub orice forma concepem libertatea ,toate actiunile nostre se indreapta constient sau inconstient spre concretizarea ei. Nu trebuie sa cautam libertatea departe unde nu exista si unde nu o vei gasi vreodata,ea trebuie cautata in lucruri simple foarte aproape de noi    
   Jocul s-a desfasurat pe ritm muzical (dvd) -calculator.
Aceste activitați s-au desfasurat la Grădinița Drăgoiești.
                                     Educatoare Ciocîrlan Angela

 Concurs pe teme de prim ajutor

Dupa vizionarea unor materiale si aplicarea chestionarului de mai jos.

         Prof. Frățilă Mihaela

ChestionarPRIM AJUTOR.docx
Microsoft Word Document 53.8 KB

Link-uri utile

Contact

Phone:0253/474122

Email:scgeneralacarpinis@yahoo.com

Web:scoalageneralacapinis.jimdo.com